Rejestracja osób bezrobotnych odbywa się w formie elektronicznej.

Print Drukuj
 
Rejestracja osób bezrobotnych odbywa się w formie elektronicznej.
 
Aby uniknąć błędów przy wypełnianiu formularza elektronicznego do rejestracji należy dokładnie zapoznać się z poniższą informacją.
 
Osoby bezrobotne  w celu dokonania rejestracji przekazują dane dotyczące rejestracji, za pośrednictwem formularza elektronicznego udostępnionego w systemie teleinformatycznym praca.gov.pl.  (https://www. praca.gov.pl.).

Do formularza elektronicznego załącza się dokumenty :
odpowiednio: świadectwa ukończenia szkoły, dyplomy lub inne dokumenty potwierdzające kwalifikacje lub zaświadczenia o ukończeniu szkolenia; świadectwa pracy i inne dokumenty niezbędne do ustalenia jej uprawnień przysługujących na podstawie przepisów ustawy, dokumenty stwierdzające przeciwwskazania do wykonywania określonych prac, jeżeli takie posiada.
Osoba niepełnosprawna ubiegająca się o zarejestrowanie jako bezrobotny albo poszukujący pracy, dodatkowo przedkłada dokumenty potwierdzające rodzaj i stopień niepełnosprawności. 
 
Rejestracja w rejestrze bezrobotnych i poszukujących pracy odbywa się bez osobistego stawiennictwa osób w powiatowym urzędzie pracy. Pełna rejestracja elektroniczna, polega na wniesieniu do urzędu pracy wniosku wraz z załącznikami w postaci elektronicznej po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym.
Powyższą formę rejestracji reguluje Rozporządzenie  Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy  (Dz.U. z 2020 poz. 667).
Informujemy, że wskazana jest rejestracja  podpisana profilem zaufanym. Osoby które nie dysponują profilem zaufanym,  a posiadają dostęp do konta elektronicznego w banku, mają możliwość potwierdzenia swojej tożsamości i założenia profilu zaufanego bez konieczności wizyty  w punkcie potwierdzającym. Szczegółowe informacje w tym zakresie na stronie https://pz.gov.pl. Profil zaufany można również założyć  na Poczcie Polskiej ePUAP z ENVELO.
 
 WAŻNE
Przed przystąpieniem do wypełniania formularza rejestracyjnego należy przygotować komplet wymaganych do rejestracji dokumentów ( zeskanować  np. świadectwa pracy, świadectwa szkoły i inne dokumenty), ponieważ czas trwania sesji jest ograniczony, a brak aktywności powyżej 15 minut spowoduje przerwanie wprowadzania danych i wówczas należy pracę rozpocząć od nowa. Aby skorzystać  z aplikacji należy wejść na stronę internetową: www.zdunskawola.praca.gov.pl a następnie rejestracja w urzędzie przez internet  następnie na portal praca.gov.pl  (gdzie można się dokładnie zapoznać  z instrukcją elektronicznej rejestracji przez internet oraz instrukcjami - Jak założyć Profil Zaufany i Jak założyć konto użytkownika  w praca.gov.pl). Na tej stronie ukaże się strona publicznych służb zatrudnienia, gdzie należy wybrać „zgłoszenie do rejestracji osoby bezrobotnej„ lub „zgłoszenie do rejestracji osoby poszukującej zatrudnienia" (na tej stronie podany jest przykładowy filmik jak zarejestrować się w urzędzie pracy). Przed wypełnieniem formularza należy  dokonać rejestracji konta  na praca.gov.pl   i wybrać  „rejestruj konto niezweryfikowane" lub „ rejestruj konto i zweryfikuj przez login.gov.pl"  a następnie  wybrać  sposób logowania – profil zaufany. Szczegółowe informacje w tym zakresie na stronie https://pz.gov.pl

Aby się zalogować, a dalej dokonać rejestracji należy wypełnić formularz i dołączyć zeskanowane dokumenty niezbędne do rejestracji. Cały proces rejestracji zostanie przeprowadzony elektronicznie. Następnie osoba otrzyma na swoje konto w praca.gov.pl. w postaci elektronicznej decyzję o przyznaniu statusu osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy i ewentualnym prawie do zasiłku.
 
Osoby bezrobotne i poszukujące pracy mają możliwość zapoznania się również z informacjami dotyczącymi zasad rejestracji, usługami i formami wsparcia udzielanymi przez urząd pracy  w ramach Wortalu PSZ (https://psz.praca.gov.pl).
 
W sprawie rejestracji osobistej przed wizytą w Urzędzie należy skontaktować się telefonicznie.
Informacje związane z rejestracją można uzyskać pod numerem telefonu:
43 823 23 27 wew. 254,263.
 
 
Praca.gov.pl zapewnia również osobom bezrobotnym możliwość ubiegania się  o usługi i świadczenia udzielane przez urzędy pracy poprzez złożenie np.:
- wniosku o przyznanie i wypłatę dodatku aktywizacyjnego,
- wniosku o skierowanie na szkolenie,
- zgłoszenia wyjazdu lub braku gotowości do podjęcia zatrudnienia,
- zgłoszenia podjęcia pracy,
- zgłoszenia rozpoczęcia/ wznowienia działalności gospodarczej,
- wniosku o pozbawienie statusu osoby bezrobotnej.
 
Powiatowy Urząd Pracy informuje, iż osoby które korzystają z portalu praca.gov.pl i zaznaczają wybór kontaktu przez praca.gov.pl mają obowiązek kontrolowania wymiany korespondencji z Powiatowym Urzędem Pracy.
Informujemy, iż  przesyłanie informacji przez portal praca.gov.pl jest szybkie i łatwe w obsłudze, dlatego prosimy o sprawdzanie czy nie ma nowych wiadomości na które trzeba odpowiedzieć.

Powiatowy Urząd Pracy zachęca do prowadzenia korespondencji elektronicznej z Powiatowym Urzędem Pracy przez platformę PRACA.GOV.PL" W TYM CELU osoby  te muszą posiadać PROFIL ZAUFANY I KONTO na platformie PRACA.GOV.PL, a w zakładce „DANE OSOBOWE" w pozycji „ZGODA NA DORĘCZANIE PISM" powinien być zaznaczony „x",  że „ ZGADZAM SIĘ NA DORĘCZANIE DO MNIE PISM POPRZEZ KONTO PRACA.GOV.PL".

Jeżeli osoba bezrobotna ma już założone konto, to po zalogowaniu się na platformie PRACA.GOV.PL  może edytować dane  w zakładce „ DANE KONTA" zaznaczając „x" przy zgodzie  na doręczenie pism przez to konto.
 
Informacje o publikacji dokumentu